Mechatronika
Drodzy Uczniowie!
Chcielibyście konstruować roboty i tworzyć aplikacje, które sterują ich pracą? Interesuje Was programowanie? Myślicie o zawodzie informatyka, mechatronika, programisty? Lepiej nie mogliście trafić! W ramach zajęć mechatroniki i informatyki poznacie podstawy tworzenia programów i gier komputerowych, montażu robotów, pisania aplikacji sterujących ich pracą, zrozumiecie zasadę działania podstawowych elementów elektronicznych jak rezystor, tranzystor, dioda. Nauczycie się również lutować! Przeprowadzicie wiele ciekawych eksperymentów z czujnikami barw, światła, dotyku, a nawet dymu. Przeżyjecie niezapomnianą przygodę ze światem nowoczesnych technologii. Będziecie mieli możliwość wystartowania w krajowych i międzynarodowych turniejach robotów. Swoje zainteresowania rozwiniecie podczas dwugodzinnych lekcji mechatroniki, informatyki i kół zainteresowań.
Drodzy Rodzice!
Etap gimnazjalny odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego dziecka, ponieważ uważa się go za kluczowy w kontekście wyboru dalszej ścieżki kształcenia. Rzutuje to poważnie na rozwój karier zawodowych, sytuację na rynku pracy i gospodarkę kraju. Lekcje mechatroniki i informatyki są doskonałą okazją do weryfikacji predyspozycji i zainteresowań każdego dziecka. Uczniowie mający predyspozycje do nauk ścisłych rozwiną swoje umiejętności w tych dziedzinach. Uczniowie zainteresowani naukami humanistycznymi poszerzą swoje horyzonty.
Z mechatroniką i informatyką wiąże się ściśle Strategia Europa 2020, czyli dokument wytyczający kierunki rozwoju krajów Unii Europejskiej. W Strategii Europa 2020 bardzo wiele uwagi poświęca się wprowadzaniu nowych treści i metod nauczania, elementów kreatywności i innowacyjności, które pozwolą na przygotowanie odpowiedniej ilości fachowców niezbędnych do realizacji postępu i wzrostu. Zapisy te znajdują się w czołowym projekcie Strategii pod tytułem Unia Innowacyjności.
Młodzi odkrywcy robotyki wezmą udział w Ogólnopolskim Turnieju Robotów Rumble Robots
Młodzi odkrywcy robotyki z naszej szkoły pod opieką nauczyciela programowania i robotyki Łukasza Cybulskiego od kilku tygodni konstruują i programują roboty, z którymi wezmą udział w trzeciej edycji prestiżowego...
Wręczenie nagród w konkursie: Kampmann-Zentrale, Aufgabe in Minecraft
Znakomitą okazją do kolejnej wizyty u naszych przyjaciół z firmy Kampmann Polska Sp. z o.o. było wręczenie dyplomów i nagród w konkursie "Kampmann-Zentrale, Aufgabe in Minecraft”, który polegał na zaprojektowaniu w...
Kolorowe pisanki i wesołe króliczki, czyli wspomnienia z klasowych śniadań wielkanocnych
W naszej szkole wszystko zaczęło się od ekscytującego poranka, gdzie uczniowie z niecierpliwością czekali na klasowe śniadanie wielkanocne. Korytarze pełne były śmiechu i radości, a w powietrzu unosił się zapach świątecznych...