Maraton Programowania

Około 4 godzin, to czas w którym większość zawodników kończy bieg na dystansie 42 km 195 m. Uczniowie naszej szkoły również wzięli udział w maratonie. Ich zadanie było jednak nietypowe, ponieważ był to maraton programowania. Wydarzenie było organizowane w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Uczniowie podczas ponad 4 godzin maratonu tworzyli Pac-Mana, jedną z kultowych gier zręcznościowych. Młodzi programiści oprócz znajomości graficznego środowiska mBlock musieli wykazać się kreatywnością, logicznym myśleniem i umiejętnością planowania. Na uczniów posługujących się tekstowym językiem programowania C++ czekało nieco inne zadanie. Oni tworzyli grę Snake, która zyskała popularność na przełomie XX i XXI wieku dzięki wersjom dla telefonów komórkowych firmy Nokia. Projekty uczniów powstałe podczas maratonu, to w pełni funkcjonalne mini gry. Warto dodać, że najmłodszy uczestnik tego wydarzenia miał 8 lat, najstarszy 16.

Maraton Programowania w Jedynce zorganizowali: Łukasz Cybulski i Renata Wasiak. Oficjalnym partnerem wydarzenia była firma Kampmann, która jest uznaną marką w zakresie systemów grzewczych, chłodzących i wentylacyjnych, stawiającą również na nowoczesne technologie.

Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.
Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.
Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.
Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.
Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.