Młodzi odkrywcy robotyki wezmą udział w Międzynarodowym Turnieju Robotów Sumo Challenge

Młodzi odkrywcy robotyki z naszej szkoły od kilku tygodni konstruują  i programują roboty, z którymi wezmą udział w trzynastej edycji prestiżowego Międzynarodowego Turnieju Robotów Sumo Challenge organizowanego przez Politechnikę Łódzką.
 
W wydarzeniu tym można podziwiać zmagania kilkuset robotów stworzonych przez studentów, licealistów i wielu pasjonatów robotyki z całego świata. Łódzkie zawody mają niepowtarzalny charakter ze względu na przyjazną atmosferę i ogromną ilość publiczności, która dodatkowo może uczestniczyć w pokazach, a także warsztatach budowy i programowania robotów.
 
Siódmoklasiści w składzie: Helena Śliwińska, Adam Janicki, Adam Kowalski, Jakub Przepióra, Borys Kurek oraz Nikodem Głodek pod opieką nauczyciela programowania i robotyki Łukasza Cybulskiego przygotowują roboty, które wystartują w konkurencji Bear Rescue. Polega ona na odnalezieniu obiektu umieszczonego w labiryncie i przetransportowaniu go w wyznaczone miejsce w jak najkrótszym czasie. W tym roku młodzi konstruktorzy oprócz robotów zdalnie sterowanych mają zamiar pokazać maszyny w pełni autonomiczne, które wykonują zadanie bez udziału operatora.
 
Start uczniów w zawodach nie byłby możliwy bez wsparcia sponsora. Firma Kampann Polska Sp. z o. o. od wielu lat wspiera szkołę w tym zakresie. Pozwala też na wzbogacanie bazy sprzętowej o najnowsze na rynku zestawy robotów edukacyjnych, a także rozwijanie i promowanie nauki języka niemieckiego.
 
Warto dodać, że w tym roku mija już 10 lat odkąd „Jedynka”, a wcześniej gimnazjum realizuje zajęcia z dodatkowego przedmiotu jakim jest programowanie i robotyka. Tymi rozwijającymi zajęciami zostali objęci wszyscy uczniowie szkoły. Lekcje cieszą się dużą popularnością wśród uczniów. Zostały również bardzo dobrze przyjęte przez rodziców. Zajęcia programowania i robotyki realizowane są w oparciu o innowacyjny program nauczania, a uczniowie podczas zajęć oceniani są przede wszystkim na podstawie wkładu pracy w realizowany temat, a nie tylko na podstawie efektu końcowego.
 
Nauka programowania i konstruowania robotów nie tylko pozwala uczniom na zdobywanie wiedzy informatycznej, matematycznej, fizycznej i konstruktorskiej. Uczy również kreatywności, strategii rozwiązywania problemów, tworzenia projektów, pracy w zespole, komunikowania się. Są to kompetencje, które przydadzą się później w dorosłym życiu.