Młodzi odkrywcy robotyki wezmą udział w Ogólnopolskim Turnieju Robotów Rumble Robots

Młodzi odkrywcy robotyki z naszej szkoły pod opieką nauczyciela programowania i robotyki Łukasza Cybulskiego od kilku tygodni konstruują i programują roboty, z którymi wezmą udział w trzeciej edycji prestiżowego Ogólnopolskiego Turnieju Robotów Rumble Robots. W wydarzeniu tym będzie można podziwiać zmagania kilkudziesięciu robotów stworzonych przez studentów, licealistów i wielu pasjonatów robotyki.

Młodzi odkrywcy robotyki w składzie: Helena Śliwińska, Adam Janicki, Adam Kowalski, Jakub Przepióra, Borys Kurek, Gabriel Andrzejczak, Szymon Kulesza, Mateusz Mroczkowski, Bartosz Witkowski, Jan Sobczak, Maciej Skruch przygotowują roboty, które wystartują w ich koronnej konkurencji, czyli Bear Rescue. W tegorocznej edycji będzie ona rekordowo obsadzona. Swój start zapowiedziało aż 27 drużyn.

Zadanie polega na odnalezieniu obiektu umieszczonego w labiryncie i przetransportowaniu go w wyznaczone miejsce w jak najkrótszym czasie. Młodzi konstruktorzy oprócz robotów zdalnie sterowanych mają zamiar kolejny raz pokazać maszynę w pełni autonomiczną, która wykonuje zadanie bez udziału operatora.

Start uczniów w zawodach nie byłby możliwy bez wsparcia sponsorów: Kampann Polska Sp. z o. o. – lider na rynku systemów grzewczych, chłodzących i wentylacyjnych, Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie, Polska Woda – producent wody źródlanej Primavera, De Heus - międzynarodowy producent pełnej gamy mieszanek paszowych, IMP Comfort – lider w branży włókienniczej.

Warto dodać, że w tym roku mija już 11 lat odkąd „Jedynka”, a wcześniej gimnazjum realizuje zajęcia z dodatkowego przedmiotu jakim jest programowanie i robotyka. Tymi rozwijającymi zajęciami zostali objęci wszyscy uczniowie szkoły. Lekcje cieszą się dużą popularnością wśród uczniów. Zostały również bardzo dobrze przyjęte przez rodziców. Zajęcia programowania i robotyki realizowane są w oparciu o innowacyjny program nauczania, a uczniowie podczas zajęć oceniani są przede wszystkim na podstawie wkładu pracy w realizowany temat, a nie tylko na podstawie efektu końcowego.

Nauka programowania i konstruowania robotów nie tylko pozwala uczniom na zdobywanie wiedzy informatycznej, matematycznej, fizycznej i konstruktorskiej. Uczy również kreatywności, strategii rozwiązywania problemów, tworzenia projektów, pracy w zespole, komunikowania się. Są to kompetencje, które przydadzą się później w dorosłym życiu.