Zielona Szkoła na Mazurach

W dniach 16 – 20 maja 2011 r. uczniowie naszego gimnazjum pojechali na Zieloną Szkołę. Bazę noclegową stanowiła maleńka ale piękna i malowniczo położona wieś - Danowskie. Naszym głównym celem były parki narodowe (w tym regionie jest ich wiele) ale w planach mieliśmy jeszcze „wypad” do Wilna stolicy Litwy. Pierwszego dnia poza podróżą udało się nam zobaczyć Carską Twierdzę - Osowiec. Nasz przewodnik zaskakiwał poczuciem humoru i wojskową musztrą. Wieczorem, najbardziej ekscytujące wydarzenie - przydział do pokojów! Następnego dnia czekała nas wycieczka kolejką przez Wigierski Park Narodowy, a tam „widoki zapierające dech w piersiach”. To prawda, że swego nie znacie a cudze chwalicie! Następnie pojechaliśmy zobaczyć mosty – Stańczyki wznoszące się na wysokość 36 metrów. Robią niesamowite wrażenie. Wtorek to oczekiwana wycieczka do Wilna, które zaskoczyło nas dużą ilością świątyń (48). My zobaczyliśmy zaledwie kilka, ale i one zrobiły wrażenie. Najpiękniejszy był Kościół pod wezwaniem św. Piotra i Pawła. Barokowy, ale nietypowy, ze względu na piękne białe freski i stiuki. Barok ale inny niż wszystkie, jakie widzieliśmy do tej pory. Potem klasycystyczna katedra, no i wspaniała cerkiew. Oczywiście widzieliśmy Ostrą Bramę, stare miasto i podążaliśmy śladem Mickiewicza. Na naszej trasie nie mogło zabraknąć cmentarza na Rossie gdzie doświadczyliśmy żywej lekcji historii naszego kraju. Staliśmy w miejscu gdzie symbolicznie bije serce Józefa Piłsudskiego! Kolejne dni naszej wycieczki to czerwone bagna w Biebrzańskim Parku Narodowym. Udało się nam zobaczyć łosie, padalca i zaskrońca. Ostatniego dnia oglądaliśmy prawdziwe, polskie żubry w Białowieskim Parku Narodowym. Przez cały czas trwania wycieczki dopisywała nam pogoda i doskonały nastrój.

Kliknij, aby powiększyć fotkę. Kliknij, aby powiększyć fotkę.