
Witam, jestem Mały Książę, czyli o nietypowej formie przekazu emocji
Jak ten czas szybko leci! Można by powiedzieć, że wymyka się z rąk. W pośpiechu trudniej znaleźć chwilę na refleksje nad swoim życiem i samym sobą, a także na dostrzeżenie rozwiązań wielu problemów. Czasami rozmowa lub obserwacje innych ludzi pozwalają pojąć hierarchię wartości życiowych. Uczniowie naszego gimnazjum w składzie: Ewelina Biniewicz 1c, Marta Iwińska i Weronika Graczyk 1e, Julia Górecka 2b, Natalia Śliwka 2c, Magdalena Szymczak 2d, Piotr Lewandowski 2e, Justyna Tomczyńska 2f, Julia Pawłowska 3e oraz Izabela Klim, Justyna Łęcka, Michał Bilicki, Michał Bończak i Jakub Cichowski z 3f podjęli próbę przekazania tego przesłania wymagającym widzom – kadrze pedagogicznej szkoły. W ramach projektu artystycznego „CENTRES” zaprosili nauczycieli na spotkanie, które odbyło się w sobotę 26 kwietnia 2014r. w murach naszej szkoły. W czasie jego trwania uczniowie przedstawili swoje zdolności aktorskie i scenograficzne. Uczniowie samodzielnie stworzyli scenariusz przedstawienia składający się z kilku scenek pokazujących różne historie i sytuacje z codziennego życia. Oprócz bezpośrednich dialogów i gestów młodych aktorów można było dostrzec wiele symboli i ich ukryte znaczenia. Inspiracją do stworzenia tego występu był utwór "Mały Książę", znany powszechnie jako lektura szkolna. Starania uczniów różnych klas gimnazjum spodobały się nauczycielom, którzy mieli możliwość podjęcia dialogu z aktorami w czasie występu i mieli wpływ na dalsze losy akcji. Przedstawienie to jest znakomitym przykładem interakcji występujących z widzami, ale również nowatorskiego i odważnego rozwiązania przestrzeni teatralnej. Widownia w układzie „360 stopni” dawała wrażenie stopienia ze spektaklem, którego forma wymykała się wszelkim definicjom. Nad zmaganiami artystycznymi czuwał pan Jerzy Pawałowski, który regularnie spotykał się z aktorami i uczył ich magii świata scenicznego. Jak zawsze nie zabrakło wspaniałej oprawy muzycznej, której przygotowaniem również zajął się pan Pawałowski. Zakończeniem występu była wzruszająca piosenka niosąca znaczące przesłanie w wykonaniu Justyny Tomczyńskiej. Spontaniczność obecnych na spotkaniu i pokazane bliskie każdemu sytuacje "z życia wzięte" przyczyniły się do stworzenia przyjemnej i luźnej atmosfery. Miejmy nadzieję, że koło artystyczne nie zakończy swojej działalności i będzie ponownie zaskakiwać pomysłami jego członków.
aut. Julia Pawłowska (III e), fot. Agnieszka Andryskowska
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łęczycy






















- Uroczyste zakończenie roku szkolnego
- Nasza ekologiczna pracownia
- Majowe Święta – lekcja historii, dumy i wspólnoty
- Młodzi odkrywcy robotyki na podium Ogólnopolskiego Turnieju Robotów Rumble Robots
- Zapisy dzieci do oddziału przedszkolnego (zerówki)
- Jakub Przepióra laureatem Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Matematyki
- Jan Konieczny zdobył tytuł laureata w Wojewódzkim Konkursie z Języka Angielskiego
- Sukces óśmoklasistów w Wojewódzkim Konkursie Przedmiotowym z Języka Polskiego
- Minecraftowy Dzień Otwarty
- Rekrutacja 2025/2026
Uroczyste zakończenie roku szkolnego
Serdecznie zapraszamy całą społeczność szkolną na uroczyste zakończenie roku szkolnego! To wyjątkowy moment podsumowania wspólnej pracy, sukcesów i szkolnych przygód. Szczegółowy harmonogram wydarzenia znajdziecie na...
Zapisy dzieci do oddziału przedszkolnego (zerówki)
Drodzy Rodzice! Zapraszamy do zapisów dzieci do oddziału przedszkolnego (zerówki) w naszej szkole na rok szkolny 2025/2026. Najmłodsze "Jedyneczki", czyli nasi zerówkowicze, przygotowują się do rozpoczęcia nauki w klasie...
Majowe Święta – lekcja historii, dumy i wspólnoty
W piątek, 25 kwietnia, nasza szkoła wypełniła się wyjątkową, podniosłą atmosferą – wspólnie świętowaliśmy majowe rocznice: – 21. rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, – Dzień Flagi Rzeczypospolitej...